Stichting Amices ontvangt 120 waardecheques van DuPont Dordrecht

Op de foto v.l.n.r. Paul Meyers (Directeur DuPont), Marieke Simons en Johan Smulders (beiden Stichting Amices)

Dordrecht, 11 november 2014 – De Dordtse Stichting  Amices ontving van DuPont Dordrecht 120 waardecheques, die de vrijwilligers van Amices kunnen gebruiken bij hun werk met kinderen uit Dordrecht. De cheques vertegenwoordigen een waarde van 3000 euro.

Voorzitter Johan Smulders van Stichting Amices en vrijwilliger Marieke Simons ontvingen de cheques uit handen van directeur Paul Meyers van DuPont Dordrecht. “Toen we de 36e Veiligheidsprijs mochten uitreiken aan onze medewerkers gaven we hen ook de mogelijkheid de cheque terug te geven ten bate van Amices”, zegt Meyers. “Van die gelegenheid hebben medewerkers gebruikgemaakt.”

“Met de waardecheques kunnen kinderen met onze vrijwilligers leuke activiteiten ondernemen”, zegt Johan Smulders van Amices. “Zo kunnen ze een keer naar de dierentuin, een pretpark, de bioscoop of een leuke workshop volgen. We zijn voor onze activiteiten volledig afhankelijk van donaties. Deze cheques zijn daarom heel erg welkom.”

Medewerkers van DuPont kunnen een Veiligheidsprijs verdienen door veilig te werken en geen ongevallen te veroorzaken. Als dank voor hun veiligheidsprestaties mag het bedrijf de medewerkers een beloning geven. Bij de 36e Veiligheidsprijs werd de mogelijkheid geboden de beloning ten goede te laten komen aan het Maatjesproject van Stichting Amices. Met dit project wil de stichting kinderen tussen de 6 en 16 jaar in de Drechtsteden extra aandacht geven, vanwege persoonlijke omstandigheden of de situatie thuis. Door de activiteiten van Stichting Amices krijgen zij meer zelfvertrouwen. Zo kunnen zij zich positief ontwikkelen en later beter handhaven in de maatschappij.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.

Contact: Willem Buitelaar

Telefoon: 078 630 1718