Ruim vijfduizend euro voor Voedselbank Papendrecht

Op de foto v.l.n.r. Inge Kooijman en Bert de Ruijter van Voedselbank Papendrecht, Paul Meyers (DuPont) en Annie Poelman (Voedselbank Papendrecht)

Dordrecht, 5 december 2014 – Vanochtend ontving de Stichting Voedselbank Papendrecht een cheque van 6500 dollar (ruim 5000 euro) van ‘overbuurman’ DuPont in Dordrecht. Directeur Paul Meyers van DuPont overhandigde het bedrag symbolisch aan voorzitter Bert de Ruiter en penningmeester Annie Poelman van de Voedselbank.

“Met dit geld kunnen we lang houdbare producten kopen, zoals wasmiddel, schoonmaakmiddel en groenten in pot en blik. Die voorraad kunnen we dan in de loop van de komende weken en maanden weer aan onze cliënten meegeven”, zei De Ruiter. De Voedselbank Papendrecht draait geheel op vrijwilligers en heeft op dit moment 78 gezinnen als klant. Dat aantal groeit wekelijks.

De donatie werd gedaan uit het Community Fund van DuPont. Locaties van DuPont wereldwijd kunnen jaarlijks uit dit fonds een donatie doen aan een goed doel. In totaal keert het Community Fund van DuPont in 2014 wereldwijd 260 duizend dollar uit aan 76 projecten. Deze projecten zijn voorgesteld door 35 verschillende locaties van het bedrijf in 16 landen. Met de ondersteuning van projecten in de buurt van DuPont locaties wil het bedrijf de verbondenheid met de omgeving laten blijken. “Er zijn heel veel initiatieven in de Drechtsteden die bewoners in de omgeving van ons bedrijf op één of andere manier helpen”, zei directeur Meyers. “Wij vinden het belangrijk om daar onze bijdrage aan te leveren.”

Onlangs ontving de Stichting Amices ook al 3000 euro in waardecheques voor het Maatjesproject van de stichting. Het Maatjesproject richt zich op kinderen die het om sociale of psychische redenen niet gemakkelijk hebben. De vrijwilligers van Amices kunnen dankzij de waardecheques leuke activiteiten ondernemen, zoals een keer naar de dierentuin, een pretpark of de bioscoop. Amices draait geheel op vrijwilligers en is voor de activiteiten volledig afhankelijk van donaties.

Contact: Willem Buitelaar

Telefoon: 078 630 1718