Europese Commissie keurt DuPont™ Zorvec® ziektebestrijdingsmiddel goed

Doorbraak in fungiciden door nieuw werkzaam mechanisme voor ziektebestrijding in druiven, aardappelen en andere groenten

Dordrecht, 17 maart 2017 – DuPont heeft van de Europese Commissie goedkeuring gekregen voor de werkzame stof oxathiapiprolin, die op de markt wordt gebracht onder het handelsmerk DuPont™ Zorvec® ziektebestrijdingsmiddel. De goedkeuring geldt voor een periode van 10 jaar en is ingegaan op 3 maart 2017. Producten die voorzien zijn van Zorvec® worden momenteel geëvalueerd voor registratie en de eerste goedkeuringen per land worden tegen 2018 verwacht. Wereldwijd gezien zijn de formuleringen met DuPont™ Zorvec® al goedgekeurd in Singapore, Zuid-Korea, China, Australië, Japan, Mexico en Vietnam.

Deze revolutionaire, nieuwe fungicide – voor toepassing op druiven, aardappelen en andere groenten – biedt een ongeëvenaarde combinatie van consistentie en langdurige bestrijding van valse meeldauw en fytoftora. Daardoor helpt het telers een betere oogst te realiseren in elk seizoen, zelfs onder lastige weersomstandigheden. Op aardappelen bieden formuleringen met DuPont™ Zorvec® drie tot vier dagen langer bescherming in vergelijking met de huidige fungiciden tegen oomycetes. Formuleringen met DuPont™ Zorvec® zijn na 20 minuten regenvast en ze beschermen de jonge groei-eigenschappen die essentieel zijn voor het maximaliseren van de mogelijke opbrengst wanneer het gewas eenmaal is aangeplant.

“Dit is echt een van de spannendste producten die wij in tientallen jaren hebben ontwikkeld,” zei Bernard Straebler, EMEA Fungicide Technical Manager. “Het presteert veel beter dan andere fungiciden die de lastige oomycete aantastingen moeten bestrijden.”

Veel telers en adviseurs die hebben meegedaan aan de veldbezoeken en proeven met formuleringen met DuPont™ Zorvec® vonden het vooral opvallend dat tijd, water en andere middelen bespaard kunnen worden bij het gebruik van het product. De frequentie waarmee met dit product behandeld moet worden is vaak lager dan met producten die al jaren op de markt zijn, en dat betekent dat telers hun tijd beter kunnen beheren, dat zij de flexibiliteit van de inzet van personeel en machines kunnen verhogen en hun verhandelbare opbrengst kunnen optimaliseren.

Bekijk hoe Zorvec® alles voor telers verandert op www.zorvec.com.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.