DuPont Zaandam huldigt drie medewerkers voor vrijwilligerswerk

V.l.n.r. Richard de Beer, Theo Kousbroek en Piet Duyvis ontvingen hun volunteer recognition award uit handen van fabrieksdirecteur Jerry Mahabir.

Zaandam, 28 april 2015 – DuPont in Zaandam heeft drie medewerkers gehuldigd voor hun vrijwilligerswerk. Als erkenning voor hun vrijwilligerswerk ontvingen zij vandaag uit handen van fabrieksdirecteur Jerry Mahabir een oorkonde en duizend dollar per persoon. Het bedrag stellen de medewerkers beschikbaar aan de organisatie waarvoor zij vrijwilligerswerk doen.

Piet Duyvis zet zich al vele jaren in als vrijwilliger bij het Leger des Heils in Zaandam. Hij deelt onder meer maaltijden, dekens en slaapzakken uit aan daklozen in de stad.

Richard de Beer is chauffeur op de dierenambulance van de Zaanse Dierenzorg. Deze stichting vangt dieren op die gewond zijn geraakt ten gevolge van een (verkeers)ongeval. Ook vangt de stichting dieren op die zich in een noodsituatie bevinden.

Theo Kousbroek is vrijwilliger bij Algemene Kynologenclub Waterland in Purmerend. Theo doet onderhoudswerkzaamheden voor de club en draait bardiensten. Speciaal daarvoor heeft hij in zijn vrijetijd een horecaopleiding gevolgd..

De uitreiking van de zogenaamde Volunteer Recognition Awards vond plaats in het bijzijn van vertegenwoordigers van de organisaties waar de DuPont medewerkers vrijwilligerswerk doen. Fabrieksdirecteur Jerry Mahabir van DuPont in Zaandam sprak zijn waardering uit voor het werk dat de medewerkers in de maatschappij doen: “Jullie werk heeft veel waarde voor de maatschappij, en DuPont heeft veel waarde voor dit vrijwilligerswerk. We zijn een bedrijf dat midden in de maatschappij wil staan. Ik ben trots op jullie.”

In 2015 heeft DuPont wereldwijd 320 medewerkers voor hun vrijwilligerswerk in het zonnetje gezet. Het Volunteer Recognition programma bestaat sinds 1998 en beloont medewerkers en teams binnen DuPont die hun tijd en talenten buiten het bedrijf inzetten voor de verbetering van de kwaliteit van leven in hun omgeving.

In de fabriek in Zaandam verwerkt DuPont pitten van de guarplant tot poeder dat gebruikt wordt als verdikkingsmiddel en stabilisator in de voedingsmiddelenindustrie. Het natuurlijke guarpoeder wordt vanuit Zaandam over de hele wereld geëxporteerd en gebruikt in onder meer mayonaise, ketchup, soepen, sauzen, tandpasta en ijs.

DuPont voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com of download de DuPont EMEA News app voor Android en iOS.

Contact:

Willem Buitelaar