DuPont Sustainable Solutions wordt zelfstandig, internationaal adviesbureau

DuPont Sustainable Solutions (DSS) heeft vandaag zijn debuut aangekondigd als zelfstandig, internationaal adviesbureau op het gebied van bedrijfsvoering, volgend op de afscheiding van DuPont. De nieuwe onderneming zal sterke oplossingen bieden die het klanten mogelijk maakt om hun medewerkers en bedrijfsmiddelen te beschermen, de effectiviteit van hun bedrijfsvoering te verbeteren, sneller te innoveren en de vaardigheden van hun personeel verder te ontwikkelen.

“Ruim 50 jaar hebben DuPont en DuPont Sustainable Solutions samen bijgedragen om de wereld veiliger te maken door met klanten samen te werken en oplossingen te implementeren voor de klanten. Vandaag neemt DSS een nieuwe stap om te beginnen als zelfstandige onderneming”, aldus Davide Vassallo, CEO van DuPont Sustainable Solutions. “In een wereld waar mondiale economische veranderingen en disrupties een aanzienlijk effect kunnen hebben op de veiligheid en continuïteit van organisaties en hun wereldwijde productieketens, zal DSS nu over een grotere flexibiliteit en wendbaarheid beschikken om zijn toonaangevende adviesdiensten te bieden in deze sector en om innovatieve oplossingen sneller op de markt te brengen voor onze klanten.” Het besluit om een zelfstandige onderneming te vormen geeft gehoor aan de groeiende behoefte van de klant om snel toegang te verkrijgen tot oplossingen voor uitdagingen die zich wereldwijd voordoen, waaronder steeds geavanceerdere technologieën, systemen en processen die steeds verder tot wasdom komen, de veranderende beroepsbevolking, de digitale revolutie en de veiligheidsprestatie die op een gelijk niveau blijft.

“DuPont is uitzonderlijk trots op het toonaangevende werk dat wij met DSS hebben verricht in onze sector om blijvende verbeteringen te bewerkstelligen op het gebied van veiligheid en bedrijfsvoering voor ondernemingen over de hele wereld,” zegt Marc Doyle, Chief Executive Officer voor DuPont. “DSS verkeert in een goede positie om als zelfstandige onderneming zijn klanten diensten van wereldklasse te kunnen bieden en we zijn trots op onze voormalige collega’s nu zij aan deze boeiende nieuwe onderneming beginnen.”

Als zelfstandige onderneming zal DSS een sterke band houden met het erfgoed van DuPont. DSS zal de rechten behouden op al het intellectuele eigendom dat verband houdt met de diensten die het verkoopt en het zal voor bepaalde tijd gebruik blijven maken van het logo, de vestigingen, functionaliteiten en bronnen van DuPont.

DSS heeft zijn nieuwe raad van bestuur bekendgemaakt die toezicht zal houden op de bedrijfsvoering en die bestaat uit:

• Davide Vassallo, CEO, DSS
  • Vladimir Kral, CFO, DSS
  • Guy Semmens, Oprichter, Gyrus Capital
  • Robert Watson, Oprichter, Gyrus Capital
  • Cedric Perlet, Partner, Gyrus Capital
  • Rose Lee, President, DuPont Safety & Construction

De nieuwe onderneming zal geleid worden door het huidige management en zal ondersteund worden door de financiële investeerder Gyrus Capital. DSS, dat door het onafhankelijke onderzoeksbureau Verdantix in 2018 voor het tweede achtereenvolgende jaar werd uitgeroepen tot beste adviesbureau, opereert vanuit 40 kantoren over de hele wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Zwitserse Genève en het heeft regionale hoofdkantoren in Singapore, Sao Paolo (Brazilië) en Wilmington (Delaware, VS). DSS heeft momenteel ruim 900 deskundige projectleiders en adviseurs in dienst over de hele wereld en verwacht verdere uitbreiding van het personeelsbestand en een grotere geografische spreiding naarmate de vraag van de klanten groeit.

Over DuPont Sustainable Solutions

DuPont Sustainable Solutions (DSS) is een toonaangevende adviseur op het gebied van bedrijfsvoering. Met hun adviezen maakt DSS het organisaties mogelijk om hun medewerkers en bedrijfsmiddelen te beschermen, hun bedrijfsvoering effectiever te maken, sneller te innoveren en de vaardigheden van hun personeel verder te ontwikkelen. Door het op een hoger plan brengen van het erfgoed van DuPont, de diepgaande expertise op het gebied van de sector en van bedrijfsprocessen en een divers team van deskundige adviseurs, helpt DSS de klanten om hun bedrijfsbeheer om te zetten in een voordeel op de concurrentie. Meer informatie kunt u vinden op www.consultdss.com.