DuPont Sustainable Solutions wordt zelfstandig adviesbureau

WILMINGTON, Delaware (VS), 19 februari 2019 – De DowDuPont Specialty Products divisie heeft aangekondigd dat het de DuPont Sustainable Solutions (DSS) business afsplitst en omzet in een nieuw en zelfstandig mondiaal adviesbureau voor operationeel management. De leiding en de uitvoering van de nieuwe firma ligt bij het huidige DSS management en wordt ondersteund door Gyrus Capital, een investeringsmaatschappij uit Genève, Zwitserland. Financiële informatie is niet bekendgemaakt.

“De vraag van de klant naar een uitgebreider scala aan adviesdiensten groeit steeds verder en met de overgang naar een zelfstandig bedrijf is het mogelijk om de flexibiliteit te vergroten om onze klanten van dienst te zijn en om innovatieve oplossingen sneller op de markt te brengen,” zegt Davide Vassallo, Global Managing Director van DuPont Sustainable Solutions. “We zijn heel blij met de kans die wij krijgen om het erfgoed van DuPont verder uit te bouwen en om nog beter aan de behoeften van onze klanten te kunnen voldoen in deze steeds complexere wereld die ook steeds verandert.”

De nieuwe onderneming zal de sterke connectie met het DuPont erfgoed behouden. Gedurende een periode behoudt DSS de rechten op het Intellectueel Eigendom met betrekking tot de diensten die het verkoopt en zal het ook gebruik blijven maken van de naam DuPont Sustainable Solutions, het DuPont logo en de kennis, vestigingen, capaciteiten en middelen van DuPont.

“Wij zijn uitermate trots op de vele prestaties die we samen met DSS tot stand hebben gebracht. De mensen van het DSS team zijn altijd de uitvoerenden en de leiders geweest die concreet vorm hebben gegeven aan onze kernwaarde Veiligheid. En in het nieuwe DuPont blijven we even vastberaden in onze toewijding aan Veiligheid en Gezondheid,” zei Marc Doyle, Chief Operating Officer van de DowDuPont Specialty Products divisie. “We wensen DSS voortzetting van hun succes bij het uitzetten van hun koers voor de toekomst.”

DSS zal doorgaan met het helpen van klanten bij het verbeteren van hun veiligheid, het minimaliseren van risico’s, het verhogen van de productie en het transformeren van culturen en capaciteiten om hiervan blijvende verbeteringen te maken. De huidige kerngebieden van hun expertise – operationeel risicobeheer, operationele uitmuntendheid en geavanceerde leertechnieken – zullen verder aangevuld worden met capaciteiten op het gebied van digitale transformatie, data-analyse en innovatie om de klanten sneller tot verbeteringen te helpen komen.

De verwachting is dat de transactie in juli 2019 rond zal zijn, afhankelijk van het voldoen aan alle voorbehouden.

Bij DuPont Sustainable Solutions werken meer dan 600 consultants en vakinhoudelijke deskundigen over de hele wereld en zij zijn klanten in ruim 60 landen van dienst. De klanten van DSS zijn afkomstig uit diverse industrieën, zoals olie en gas, chemie en petrochemie, mijnbouw en metalen, en uit de verwerkende industrie. Al 50 jaar maakt DSS een betere plek van de wereld door samen te werken met cliënten om hun risico’s te beheren en de veiligheid van hun mensen en de productiviteit van hun bedrijfsvoering te verbeteren, terwijl ze tegelijkertijd werken aan de ontwikkeling van de capaciteiten van het personeel om die verbeteringen ook blijvend te laten zijn. In 2017 en 2018 werd DSS genoemd als het nummer 1 adviesbureau in Milieu, Gezondheid en Veiligheid (als preferent merk) door het onafhankelijke onderzoeksbureau Verdantix.

Over DuPont Sustainable Solutions

DuPont Sustainable Solutions (DSS) is een bedrijfsonderdeel van de DowDuPont Specialty Products Division. DSS biedt toonaangevende adviesdiensten van wereldklasse op het gebied van operationeel management om organisaties te helpen bij het transformeren en optimaliseren van hun processen, technologieën en capaciteiten. DSS zet zich in voor het verbeteren van de veiligheid, productiviteit en duurzaamheid van organisaties over de hele wereld. Voor meer informatie gaat u naar: www.sustainablesolutions.dupont.com.

Over DowDuPont Specialty Products Division

DowDuPont Specialty Products, een divisie van DowDuPont (NYSE: DWDP), is een internationaal innovatief vooraanstaand bedrijf met op technologie gebaseerde materialen, ingrediënten en oplossingen die helpen sectoren en het dagelijkse leven te transformeren. Onze werknemers passen diverse wetenschappelijke benaderingen en ervaringen toe om klanten te helpen bij het ontwikkelen van hun beste ideeën en om essentiële innovaties binnen belangrijke markten te leveren, inclusief elektronica, transport, bouw, gezondheidszorg, eten en drinken en veiligheid en bescherming. DowDuPont wil de divisie Specialty Products afsplitsen tot een onafhankelijk, beursgenoteerd bedrijf. Ga voor meer informatie naar www.dow-dupont.com.