DuPont maakt Duurzaamheidsdoelstellingen 2020 bekend

Duurzaamheid vast onderdeel van innovatieproces

Dordrecht, 18 november 2015 – DuPont heeft vandaag zijn Duurzaamheidsdoelstellingen voor 2020 bekendgemaakt al seen volgende stap in het meer dan 25 jaar geleden ingezette duurzaamheidsbeleid. Kern van de nieuwe DuPont 2020 Duurzaamheidsdoelstellingen is de bedrijfsbrede belofte om duurzaamheid in te bedden in het innovatieproces en de pijplijn van Onderzoek en Ontwikkeling.

Verder omvatten de 2020 doelstellingen nu ook de Voedselzekerheidsdoelstellingen van DuPont en bijgewerkte doelstellingen op het gebied van broeikasgassen, energie, water en afval die voortbouwen op een reeds langgeleden ingezette focus op het verminderen van de milieuvoetafdruk van de activiteiten van het bedrijf.

“We blijven doorgaan op de ingeslagen duurzaamheidsweg bij DuPont door met al onze nieuwe producten de uitdaging aan te gaan een bijdrage te leveren aan een veiliger, gezonder en duurzamere wereld in 2020,” aldus Vice President, DuPont Safety, Health and Environment en Chief Sustainability Officer Linda J. Fisher. “Innovatie en duurzaamheid blijven twee van DuPont’s belangrijkste sterkten en vertegenwoordigen aanzienlijke groeimogelijkheden voor DuPont. Ook zorgen ze voor waarde voor onze klanten, de markt en de maatschaappij,” volgens Fisher.

Als onderdeel van de DuPont Duurzame Innovatiedoelstelling zal DuPont jaarlijks tot 2020 de kwantificeerbare resultaten rapporteren ten aanzien van veiligheid, gezondheid en duurzaamheid die het gevolg zijn van de innovaties van het bedrijf. Als voorbeelden gelden verminderde of voorkomen uitstoot van koolstof, kwantificeerbare verbeteringen voor het ecosysteem, meetbare verbeteringen ten aanzien van waterkwaliteit en waterbehoud en verbeteringen in veilige werkomstandigheden.

“We hebben in toenemende mate met klanten te maken die met DuPont willen samenwerken om door middel van duurzaamheid waarde te creëren voor hun afnemers,” voegt Senior Vice President en Chief Science & Technology Officer Douglas Muzyka daaraan toe. “In de ontwikkeling van nieuwe producten – van de tekentafel tot aflevering – kunnen duurzame eigenschappen unieke concurrentievoordelen voor zowel DuPont als zijn afnemers met zich meebrengen, naast voordelen voor aandeelhouders en de gemeenschap.”

Kijk voor meer informatie over de 2020 Duurzaamheidsdoelstellingen van DuPont op http://www.sustainability.dupont.com.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com of www.dupontnederland.nl.

Forward-Looking Statements: This document contains forward-looking statements which may be identified by their use of words like “plans,” “expects,” “will,” “believes,” “intends,” “estimates,” “anticipates” or other words of similar meaning. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s strategy for growth, product development, regulatory approval, market position, anticipated benefits of recent acquisitions, timing of anticipated benefits from restructuring actions, outcome of contingencies, such as litigation and environmental matters, expenditures and financial results, are forward looking statements. Forward-looking statements are not guarantees of future performance and are based on certain assumptions and expectations of future events which may not be realized. Forward-looking statements also involve risks and uncertainties, many of which are beyond the company’s control. Some of the important factors that could cause the company’s actual results to differ materially from those projected in any such forward-looking statements are: fluctuations in energy and raw material prices; failure to develop and market new products and optimally manage product life cycles; ability to respond to market acceptance, rules, regulations and policies affecting products based on biotechnology; significant litigation and environmental matters; failure to appropriately manage process safety and product stewardship issues; changes in laws and regulations or political conditions; global economic and capital markets conditions, such as inflation, interest and currency exchange rates; business or supply disruptions; security threats, such as acts of sabotage, terrorism or war, weather events and natural disasters; ability to protect and enforce the company’s intellectual property rights; successful integration of acquired businesses and separation of underperforming or non-strategic assets or businesses, including timely realization of the expected benefits from the separation of Performance Chemicals. The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.