DuPont Industrial Biosciences neemt enzymentechnologie van Dyadic over.

Wilmington, 10 november 2015 - DuPont Industrial Biosciences (DuPont) heeft een overeenkomst getekend voor de overname van de enzymenporfolio en technologie van Dyadic International, Inc. Met de deal is een bedrag van 75 miljoen dollar gemoeid. Het laboratorium voor onderzoek en ontwikkeling van Dyadic staat in Wageningen, het hoofdkantoor van Dyadic is gevestigd in Jupiter, Florida (VS).

In de transactie is ook het  C1 platform van Dyadic begrepen, een op schimmels gebaseerde technologie die wordt gebruikt om enzymen te produceren. Dankzij de transactie kan DuPont Industrial Biosciences zijn mogelijkheden uitbreiden.

Dyadic heeft uitgebreid enzymenonderzoek gedaan en heeft sterke relaties opgebouwd op het gebied van biobrandstoffen die de leidende positie van DuPont op het gebied van cellulose ethanol zal versterken. De transactie volgt kort na de opening van de bioraffinaderij die DuPont in Nevada, Iowa (VS), eind oktober, en de ondertekening van een overeenkomst met Jilin Province New Tianlong Industry Co. om technologie beschikbaar te stellen en enzymen te leveren.

De voorgenomen transactie moet ter goedkeuring worden voorgelegd aan de aandeelhouders van Dyadic en zou naar verwachting eind 2015 afgerond kunnen worden.

DuPont (NYSE: DD) voorziet de wereldmarkt sinds 1802 van hoogkwalitatieve wetenschap en techniek in de vorm van innovatieve producten, materialen en diensten. Het bedrijf gelooft erin dat we, door samenwerking met klanten, regeringen, ngo’s en thought leaders, oplossingen kunnen vinden voor mondiale uitdagingen als de zorg voor voldoende gezonde voeding voor iedereen, het verminderen van de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen en het beschermen van mensenlevens en het milieu. Ga voor meer informatie over DuPont en zijn streven naar inclusive innovation naar www.dupont.com.

Forward-Looking Statements: This document contains forward-looking statements which may be identified by their use of words like “plans,” “expects,” “will,” “believes,” “intends,” “estimates,” “anticipates” or other words of similar meaning. All statements that address expectations or projections about the future, including statements about the company’s strategy for growth, product development, regulatory approval, market position, anticipated benefits of recent acquisitions, timing of anticipated benefits from restructuring actions, outcome of contingencies, such as litigation and environmental matters, expenditures and financial results, are forward looking statements. Forward-looking statements are not guarantees of future performance and are based on certain assumptions and expectations of future events which may not be realized. Forward-looking statements also involve risks and uncertainties, many of which are beyond the company’s control. Some of the important factors that could cause the company’s actual results to differ materially from those projected in any such forward-looking statements are: fluctuations in energy and raw material prices; failure to develop and market new products and optimally manage product life cycles; ability to respond to market acceptance, rules, regulations and policies affecting products based on biotechnology; significant litigation and environmental matters; failure to appropriately manage process safety and product stewardship issues; changes in laws and regulations or political conditions; global economic and capital markets conditions, such as inflation, interest and currency exchange rates; business or supply disruptions; security threats, such as acts of sabotage, terrorism or war, weather events and natural disasters; ability to protect and enforce the company’s intellectual property rights; successful integration of acquired businesses and separation of underperforming or non-strategic assets or businesses, including timely realization of the expected benefits from the separation of Performance Chemicals. The company undertakes no duty to update any forward-looking statements as a result of future developments or new information.